ja bitterfittan är igång...

Datorn är tillbaka här hemma. Äntligen!  Miliam är på dagis och jag är hemma. Försökt få ordning på vårat gästrum och nu banne mig börjar det likna något. Igår impuls köpte jag en bäddsoffa till rummet och oj vad bra det blev! Rummet är ju inte så värst stort men en stor bäddsoffa, datahörna och en byrå fick vi plats med. Bilder kommer!
Är det någon mer än jag som är trött på att läsa och höra om alla graviditeter som är "så jobbiga"? Är det någon som har sagt att det ska vara lätt att vara gravid?, är det konstigt att man blir stor och tung när man har en bebis i magen? Jag tycker inte att det är konstigt att man får ont av att stå eller gå längre sträckor utan helt normalt. Men behöver man sjukskriva sig i v15 för detta? Sjukskrivning för mig är när man mer eller mindre är sängliggandes?
Nej idag sjukskriver man sig helt istället för att trappa ner på jobbet. Men man kan utan problem vara hemma och ta hand om sina andra barn, även gå ut och gå längre sträckor men jobba nej det går inte........ Suck!
(Självklart finns det undantag där mammor MÅSTE sjukskriva sig, och jag säger inte att det är något fel på det. Jag bara ifrågasätter hur jäkla ont man kan ha när man är ute och springer på stan eller klarar av att leka med barn, eller städa sitt hem flera gånger i veckan?)
Ni hör vilken bitterfitta jag är idag, jag har vaknat på fel sida!!! Ursäkta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha jag troooor jag vet vem du menar och det handlar nog bara om att hon inte vill jobba. Det märkte vi ju för länge sedan !;)

2012-01-18 @ 22:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0