ikea

Det flyter på bra med inskolningen på nya dagiset. Så skönt! En vecka har vi räknat med att inskolningen ska ta sammanlagt. Redan idag har vi alla föräldrar fått lämna barnen själva i två timmar. Något som gick utan några som helst barnskrik. Vi föräldrar fick sitta i lugn och ro och dricka kaffe så länge. Det var nästan konstigt att få sitta på en stol och prata i TVÅ timmar med andra föräldrar utan att göra nånting. Jag kallar det lyx!


När vi kom hem efter lunch somnade Miliam på stört och sov (hör o häpna) i TRE timmar lite drygt. Jag hann plocka bort de sista julsakerna i lugn o ro. Något jag skjutit på. När han sedan vakna till liv kunde vi åka till ikea och inhandla lite ljus. Ja handla ljus för 500 kr känns ju lite som att kasta pengarna i sjön. Men det är ju så mysigt att få tända ljus. Det går åt som smööööör här hemma.

Nu ska jag fortsätta spana inredning på internet. Något jag kan göra länge , lääänge på kvällarna. Få lägga upp fötterna på bordet och kika på olika inredningssidor är lite som terapi för mig. Någon som känner samma sak?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0