nummer två?

Sålt en massa urväxta barnkläder på TRADERA, så jag har att göra. Packa in kläder tar sån tid.
Eftersom jag och K inte tänkt skaffa barn på några år ( Ja vi vill ha några år emellan) så ser jag ingen andledning att ha så mycket kläder liggandes som tar plats. Bättre att det kommer till användning någon annanstans :)

Det är lite kul för när man skaffar barn så får man alltid frågan när nummer två ska komma. Många tror att tvåan ska komma inom nåt år. Men inte här!! Jag är inte ett dugg sugen på att ha två blöjbarn här hemma. Jag är så nöjd med en kille som får all min uppmärksamhet. Klart att jag vill ha ett syskon till Miliam men för mig kan det få vänta i några år. Jag vill inte skaffa syskon till Miliam för att han ska ha en lekkamrat utan för att jag vill. Jag nöjer mig med att få snosa bebisar av kompisar i min närhet. Låna en stund och sen när det blir skrik kunna lämna tillbaka ;)

Att mammarollen skulle vara såhär underbart med samtidigt krävande kunde jag aldrig tänka mig. Vi mammor är bra, vi ska vara stolta över vilket bra jobb vi gör med våra små guldkorn. :)


Kommentarer
Postat av: Jannie

Så sant som det är sagt!

Även om man trodde det skulle bli underbart att bli mamma,så är det verkligen helt fantastiskt underbart.Går liksom inte o förklara för de som inte har själva...Det är så mycket LYCKA!

Tror du blir supernöjd med POP overallen!De gör jättebra grejer.O fina!

Hoppas ni har en mysig kväll!Kramar

2011-01-12 @ 21:45:48
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Lilla bebis

Skönt att sälja lite:) Jag håller med dig lisa.

Syskon får vänta. Vi kan skaffa tillsammans

nästa gång:) peace

2011-01-13 @ 07:22:51
URL: http://lillabebis.wordpress.com
Postat av: Linda

Ja vet inte riktigt vart hannas mormor köpte den rosa men vet att det finns blåa på ellos.se :)

2011-01-13 @ 08:22:42
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag fattar inte varför folk tror att man ska skaffa tvåan så snabbt. Hatar den frågan! Vi hade tänkt att ha lite tätare än vu har, 3,5år mellan dem, men vi bestämde oss ganska snart att njuta av vår första kille lääänge och det beslutet ångrar jag inte. När lillebror kom maj 2010 var vår stora kille som sagt en stor kille. Kändes som det var ett bra beslut för oss:-) så skynda långsamt säger jag å gör det som känns bäst för er.

2011-01-14 @ 19:05:20
Postat av: Lisa

Kajsa, jag håller helt med dig. Just nu känns det bäst att bara få njuta av Miliam så länge som möjligt. Och nummer två finns än så länge inte med i planeringarna ;)

2011-01-17 @ 19:33:07
URL: http://jagochlillprinsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0