12 feb

12 feb. 2010 var dagen då Miliam var beräknade att födas på. Idag är det alltså ett år sen jag hade min BF. Vilka minnen!

Hela min graviditet gick utan problem. Jag hade inte en sammandragning eller förvärk under dessa 9 månader. Så att han skulle födas den 12:e visste jag inte skulle hända. Jag var så säker och inställd på att gå över två veckor minst. Dagen började ovanligt tidigt. Jag åt frukost och klädde på mig. För att dagen skulle gå "lite" snabbare åkt jag till Bergvik för att panta burkar. Ni hör ju hur rastlös jag var! Samtidigt gick jag förbi jobbet och pratade bort lite tid. Min chef tyckte det syndes på mig att förlossningen skulle starta inom de närmsta dagarna. Vilket jag trodde var mer tröstande ord än sanning. Men.... Jag inser att hon hade rätt! För i kön till Coop hände något! Jag började svettas och känna att något började sippra. Jag fick lite smått panik men försökte hålla masken. När jag kom hem började det FORSA ut vatten. Det rann längs benen och jag fick ställa mig i dushen. Jag tänkte att nu gick VATTNET. Jag ringde förlossningen och kollade läget. De bad mig komma in under kvällen. Jag och K packade in oss i bilen medvetna om att bli hemskickade. Klockan sju kom vi in och halv åtta fick vi åka hem. De kunde konstatera att vattnet inte hade gått och att jag inte hade några sammandragningar eller några förvärkar. Vi åkt hem och kollade Let`s dance och halvsov i soffan. Vi gick och la oss och klockan tolv började förvärkarna komma. Det gjorde väldigt ont och jag insåg att vi skulle få åka in till förlossningen igen. Sagt och gjort halv två blev vi inskriva. Alltså den 13 feb. Dagen då lilla plutten kom till världen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0