sjuka grejer

Idag ska jag berätta en helt sjuk grej. Okej två helt sjuka grejer.

Jag berättade ju häromdagen om att vår bilnyckel varit borta under en längre tid (extra nyckel såklart) Och både jag och K har letat som idioter i hela huset utan något resultat. Så vår tanke var att helt enkelt skaffa en NY, vilket absolut inte är billigt. Häromdagen vaknar Miliam upp i sin spjälsängen och i handen har han den borttappade nyckel. Hur konstigt är inte detta? Fråga mig inte hur han fått tag i den eller hur den kommit till spjälsängen. Men där var den! Troligen har den lilla mannen haft ett hemligt gömställe i sin säng. 18 månader och vet precis vart man kan gömma saker utan att mamma och pappa letar. 1-0 till dig Miliam.

Idag hände en annan sjuk grej. Jag är väldigt tidsoptimist och tror jag ska hinna allt på fem minuter precis som förr. Men tyvärr gör man inte det med en liten son. Och när jag blir stressad blir jag extremt tankspridd. Jag kan lägga plånbok i frysen, hälla upp kaffe i grytor, slänga skräp i väskan. Ja det är bara några fåtal saker jag gjort. Efter lämning på dagis åkte jag iaf hemåt och tanken slog mig flera gången vart tusan denna förbaskat telefonen skulle kunna vara . När jag anländer hemma börjar jag helt hysterigt leta. Jag letar så mkt att jag hade ett klinskt rent hem efter bara en timme. Men tyvärr utan resultat. Så utan telefon åker jag till jobbet. (Alla som känner mig vet hur beroende jag är av min älskade telefon) Sur, arg, bitter och jävligt ledsen försöker jag dölja mitt "bitterfitta" face tills telefonen ringer. K ringer och berättar att de har hittat telefonen i Miliams dagisväska på DAGIS ?! Yes jag har lagt av mig telefonen i hans lilla Nike väska på dagis. Helt otroligt!


Kommentarer
Postat av: elin

Det är min Lisa det :D

2011-08-22 @ 20:41:09
URL: http://jagochbebismagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0